Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Wandy Rutkiewicz w Duchnicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoła Podstawowa im. Wandy Rutkiewicz w Duchnicach.

Data publikacji strony internetowej: 2016-07-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019- 09-01.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Natalia Chojnowska, n.chojnowska@spd.ozarow-mazowiecki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 506 57 80. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Wejście główne do budynku szkoły znajduje się od strony ulicy Duchnickiej 25.  Przejścia piesze dostępne są od ulic Duchnickiej i Orzeszkowej. Chodnik dla pieszych nie ma wydzielonego pasa dla rowerzystów. Na trasie dojścia do budynku nie występują schody. Wejście do szkoły jest oznakowane, znajduje się w ścianie frontowej budynku od strony ul. Duchnickiej – jest wyposażone w przeszklone drzwi dwuskrzydłowe otwierane ręcznie, dostępne dla osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, po otwarciu skrzydła- 180 cm, brak progów). Dojście piesze jest równe, bez nachylenia. Na drzwiach znajduje się oznakowanie wejścia (napis „WEJŚCIE”). Przejście do budynku jest oddzielone wiatrołapem. Hol wejściowy jest przestronny z kolumnami bez oznakowania dotykowego na posadzce. Brak pętli indukcyjnej oraz dostępu do tłumacza języka migowego w recepcji szkoły. W szkole znajduje się 11 oznaczonych wyjść ewakuacyjnych- bez progów, schodów oraz nachyleń.  
  2. Korytarze płaskie na parterze i na wyższych kondygnacjach (piętro 1 i 2). Nie są wydzielone drzwiami i umożliwiają wyminięcie się 2 osób- szerokość ok. 2m 60 cm. Rodzice pojawiający się w szkole obsługiwani są wyłącznie na parterze. Schody prowadzące na wyższe kondygnacje to schody zawijane zawierające poręcze po dwóch stronach. Układ szkoły jest prosty i łatwo się w nim zorientować. Szkoła podzielona jest na trzy pawilony: A, B, C, które połączone są na poziomie 0 długim, płaskim korytarzem bez wzniesień, progów i schodów.  W każdym z dwukondygnacyjnych pawilonów dostępna jest winda przystosowana do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.  W szkole obecnie nie ma osób z ograniczeniami ruchowymi. Klucz do uruchomienia windy dostępny jest w recepcji szkoły. Wymiary windy (winda osobowa hydrauliczna, udźwig 400 kg, 5 osób):
    • 1,10 m x 1,40 m,
    • winda w pawilonie A i B nie posiada informacji głosowych i dźwiękowych. Winda w pawilonie C posiada to udogodnienie.
    Szerokości wejść do sal to: 95 cm. Klamki umieszone są na wysokości: 110cm (toaleta dla niepełnosprawnych). Do drzwi sal lekcyjnych zamontowane są długie klamki pionowe (zamontowane od od 55 cm od ziemi), co zapewnia łatwe otwieranie. Drzwi posiadają system automatycznego zamykania.
  3. W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich oraz informacji głosowych i dźwiękowych w windach w pawilonie A i B. Winda w pawilonie C posiada to udogodnienie z racji na to, iż szkoła była rozbudowywana w późniejszym terminie. Brak pętli indukcyjnej  w budynku oraz dostępu do tłumacza języka migowego w recepcji szkoły.
  4. Opis możliwości dojazdu komunikacją miejską lub opis dostępności i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami: Najbliższa stacja PKP Ożarów Mazowiecki znajduje się w odległości do ok.1100 m. Dojście na perony jest możliwe za pomocą schodów stałych. Na stacji nie ma windy. Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości ok 200 m od szkoły (Linia 6- Ożarów Mazowiecki- Pruszków). Najbliższe miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością (1) znajdują się przy chodniku w odległości kilku metrów od wejścia głównego do budynku szkoły (ul. Duchnicka).
  5. Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
  6. Obecnie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Aplikacje mobilne

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.edu.vulcan.hebe&hl=pl&gl=US
https://apps.apple.com/pl/app/dzienniczek-vulcan/id1471640866?l=pl