Szanowni Rodzice.

 

Wchodzi w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające Rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.2020.492).

Rozporządzenie to między innymi przedłuża termin ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty do dnia 10 kwietnia 2020 r. W związku z ograniczeniem funkcjonowania szkół wszyscy nauczyciele będą realizować swoje zadania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Podstawową formą kontaktu nauczyciel, rodzic, uczeń- będzie dziennik elektroniczny. Nauczyciele mają jednak możliwość korzystania z innych sposobów i narzędzi: platforma Szkolne pliki (https://szkolnepliki.ozarow-mazowiecki.pl/), aplikacji Messenger, Skype.

 Decydować o tym będą sami nauczyciele. O wybranych sposobach będą informować uczniów bezpośrednio. Wychowawcy klas I-III sami ustalają harmonogram kontaktów z uczniami.

 

Wytyczne Dyrektora szkoły dotyczące harmonogramu wprowadzania nowych tematów.

       

  • poloniści, nauczyciele j. angielskiego, matematycy wysyłają realizowane lekcje w blokach dwudniowych: (nowy materiał + ćwiczeniówka)-wysyłanie materiału co drugi dzień
  • przedmioty artystyczne: informatyka, plastyka, technika, muzyka oraz wdż- jeden temat rozłożony na 2 godz.  (wysyłamy raz na 2 tygodnie)
  • przedmioty które są dwa razy w tygodniu (geografia, biologia w kl. 7 oraz historia, religia, fizyka chemia) jedna lekcja prezentacji nowego tematu, druga ćwiczeniówka -wysyłamy raz w tygodniu.
  • przedmiot, który jest raz w tygodniu- realizujemy nowy temat i w miarę potrzeb ćwiczeniówka (oczywiście oprócz przedmiotów artystycznych, które j/w).
  • tygodniowy rozkład zajęć dla poszczególnych klas pozostaje bez zmian.
  • nauczyciele w-f przygotują materiał wynikający z podstawy programowej który, udostępnią dla wszystkich uczniów w jednym folderze
  • temat zajęć wpisuje nauczyciel przedmiotu z rozkładu materiału do dziennika elektronicznego, dopisując sposób przekazania lekcji do ucznia;
  • oceny wystawiamy do e-dziennika wg aneksu do Statutu szkoły – dokument aktualnie jest w przygotowaniu;
  • sprawdzanie obecności: w dzienniku elektronicznym zostanie stworzona nowa forma zaznaczenia obecności- uczeń pod opieką rodzica (skrót- nz ), którą wpisujemy wszystkim uczniom;
  • forma kontaktu z rodzicami pozostaje bez zmian- dziennik elektroniczny. Rodzice piszą informację do wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu;
  • wychowawcy klas 4-8 są zobowiązani w ramach godziny wychowawczej do kontaktu raz w tygodniu ze wszystkimi uczniami z klasy (forma ustalona przez wychowawcę).

Nauczyciele wspomagający są dostępni dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: służenie im pomocą, dostosowaniem kart pracy, przygotowaniem materiałów pomocniczych (na prośbę rodziców), bez dodatkowego obciążania uczniów materiałem.

  • zajęcia z j. polskiego dla obcokrajowców nie będą się w tym czasie odbywać. Nie będą również realizowane TUS-y terapia pedagogiczna oraz rewalidacja
  • dla nauczycieli świetlicy, pedagogów i psychologa zadania będzie ustalał Dyrektor szkoły
  • pozostali specjaliści (logopeda, terapeuta SI), za pomocą platformy lub innego komunikatora przygotowują zestawy ćwiczeń dla swoich uczniów. Rodzie w ramach potrzeb korzystają z materiałów.

UWAGA!

Uczniowie mogą przesyłać prace drogą elektroniczną (w postaci skanów, plików, zdjęć) na adres wskazany przez nauczyciela. Dla zachowania równomiernego obciążenia ucznia w korelacji z innymi otrzymywanymi zadaniami z pozostałych przedmiotów , możliwościami psychofizycznymi ucznia, dostępności komputera w domu przez ucznia, a także sytuacji rodzinnej uczniów. Czas na odesłanie dla ucznia prac wskazanych przez nauczyciela będzie do końca danego tygodnia. Prace domowe piątkowe będzie można odesłać w poniedziałek.

 Materiały do nauki i ćwiczeń nauczyciele będą zamieszczać w danym dniu do godziny 11.00.

W wyjątkowych sytuacjach harmonogram może ulec zmianie, o czym powiadomi każdorazowo nauczyciel. Harmonogram został opracowany zgodnie z zasadami higieny pracy, równomiernie obciąża uczniów w poszczególnych dniach tygodnia. W dniu następnym, po wprowadzeniu nowego tematu zapewniamy każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia. Konsultacje będą trwały w godzinach od 9.00 do 11.00. Podstawową formą kontaktu będzie dyżur nauczyciela przy komputerze i odpowiedzi na ewentualne pytania zadawane poprzez moduł WIADOMOŚCI w e-dzienniku. Inne formy i inne terminy konsultacji są możliwe po uzgodnieniu nauczyciela z klasą. Mamy świadomość, że jest to trudny czas dla wszystkich, zarówno dla uczniów jak i rodziców oraz nauczycieli. W przypadku potrzeby kontaktu z nauczycielami specjalistami-  proszę pisać poprzez moduł WIADOMOŚCI w e-dzienniku w godzinach:

Pedagog Agata Mroczkowska: poniedziałek, środa, piątek – w godzinach 10.00 – 14.00, wtorek, czwartek – w godzinach 12.00 – 16.00

Pedagog Natalia Chojnowska: poniedziałek, czwartek, piątek – w godzinach 10.00 – 12.00 .

Pedagog Agnieszka Garason: wtorek, środa 10.00 – 12.00

Psycholog Anna Marczak Krupa: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek – w godzinach 9.00 – 12.00, środa – w godzinach 15.00 – 18.00

   Szanowni Rodzice.  Zachęcajcie i uczcie Wasze dzieci samodzielnej pracy. W miarę możliwości wspierajcie je (ale nie wyręczajcie!)  w wykonywaniu zadań. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami pokonamy ten trudny dla nas wszystkich czas.

Z poważaniem

Krystyna Kozłowska

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Duchnicach