Tymczasowe zmiany w Statucie Szkoły Podstawowej w Duchnicach
Podstawa prawna:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
84 ust.1
otrzymuje brzmienie
Oceny bieżące i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący w sposób zdalny poszczególne zajęcia edukacyjne, roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – na podstawie opinii własnej, innych nauczycieli, klasy i ucznia wychowawca klasy biorąc pod uwagę wywiązywanie się z obowiązku, który niesie zdalne nauczanie.
84 ust.4
otrzymuje brzmienie
Przewiduje się następujące źródła informacji w trakcie zdalnego nauczania, prowadzące do ustalenia oceny bieżącej:
- odpowiedzi ustne z wykorzystaniem komunikatora on-line;
- sprawdziany pisemne z wykorzystaniem platformy on-line;
- praca domowa przesłana za pomocą komunikatora on-line;
- wypracowanie przesłane przy wykorzystaniu komunikatora on-line;
- wytwory pracy własnej ucznia przekazane za pomocą komunikatora on-line;
- praca pozalekcyjna, np. udział w konkursach;
- aktywność ucznia w czasie zajęć on-line;
Nauczyciele prowadząc zdalne nauczanie korzystają z narzędzi określonych w komunikatach Dyrektora Szkoły w Duchnicach opublikowanych na stronie szkoły.
98 ust.1 pkt 2
otrzymuje brzmienie
O ocenach bieżących z zajęć edukacyjnych i o zachowaniu ucznia rodzice informowani będą poprzez dziennik elektroniczny.
98 ust. 5
otrzymuje brzmienie
O przewidywanej ocenie niedostatecznej bądź ewentualnym braku możliwości dokonania klasyfikacji ucznia informuje się ucznia i jego rodziców poprzez dziennik elektroniczny.
99 ust. 3
otrzymuje brzmienie
Wychowawca ma obowiązek zawiadomić ucznia i jego rodziców o zagrożeniu nieklasyfikowaniem poprzez dziennik elektroniczny.
Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Duchnicach jednogłośnie przyjęła tymczasowe zmiany w Statucie Szkoły w głosowaniu zdalnym.
Zmiany w Statucie mają charakter tymczasowy, obowiązują na okres zdalnego nauczania według komunikatu Ministra Edukacji Narodowej.