Podczas zajęć świetlicowych w związku ze zbliżającym się okresem ferii zimowych zostały przypomniane i utrwalone zasady bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie, poruszania po drogach oraz bezpiecznego i przemyślanego korzystania z Internetu. Przeprowadzono pogadanki na temat udzielania pierwszej pomocy a także przypomniano numery alarmowe.

Na zajęciach towarzyszyły nam również legendy. Uczniowie poznali definicję legendy oraz inne znaczenia tego słowa. Z pośród wielu tytułów wysłuchaliśmy i poznaliśmy m.in.: “O Lechu, Czechu i Rusie”, “O królu Popielu”,”O Smoku Wawelskim” oraz “Wars i Sawa”. Rozwiązywaliśmy krzyżówkę, pracowaliśmy z wykreślanką oraz wykonywaliśmy prace plastyczne. Powstały smoki ziejące ogniem i piękne syrenki. Na koniec uczniowie sprawdzili swoją wiedzę podczas quizu. Przy okazji uczyli się współpracy w grupie, osiągania wspólnego celu i przestrzegania ustalonych zasad.

Po powrocie z ferii zimowych, uczniowie chętnie dzielili się wrażeniami i wspomnieniami dotyczącymi spędzania wolnego czasu, a swoje przeżycia i emocje zaprezentowali w pracach plastycznych, które zostały zaprezentowane na naszej gazetce ściennej.

Na zajęciach rozwijających umiejętności posługiwania się igłą i nitką dzieci z dużym zaangażowaniem szyły ręcznie maskotki według własnego projektu z wykorzystaniem wielobarwnych tkanin, guzików i wstążek . Podczas zajęć zwracano szczególną uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.

Ponadto, w naszej świetlicy odbyły się różne zajęcia związane z poznawaniem dzikiej przyrody. Pod okiem wychowawców dzieci wykonały plakaty, w wirtualnej rzeczywistości odwiedziły wiele siedlisk dzikich zwierząt, obejrzały filmy i prezentacje przedstawiające świat dzikich zwierząt.

Korzystając ze sprzyjających warunków atmosferycznych uczniowie chętnie brali udział w grach i zabawach na boisku, rozwijając swoją kreatywność. W czasie zabaw zwracano uwagę na bezpieczeństwo oraz umiejętność współdziałania w grupie i wzajemną pomoc koleżeńską.

Każdego dnia, wychowawcy troszczyli się o pozytywne relacje między dziećmi, rozwijali prawidłowe zachowania i normy społeczne. Udzielali również wsparcia tym, którzy mają trudności w nauce, w szczególności podczas odrabiania pracy domowej. Stosując różnorodne formy i metody pracy, uczniowie mieli możliwość rozwoju swoich umiejętności i zdolności. Dobierając tematykę zajęć, gry i zabawy edukacyjne, stworzono warunki do rozwijania zainteresowań dzieci.